مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

کاربردهای ورق گالوانیزه

سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۵:۴۲ ب.ظ

 

لوله گالوانیزه به نوعی ورق آهنی گفته میشود که با استفاده از فلز روی پوشانده شده است، ورق هایی که با استفاده از روی پوشانده میشوند، در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت میشوند، حتی اگر این ورق دچار شکستگی هم شود باز هم از زنگ زدن محفوظ می ماند.

پوشش روی یکی از انواع پوشش هایی است که مورد استفاده قرار میگیرد، یکی دیگر از این پوشش ها، که روی آهن استفاده میشود، پوشش قلع است که روی ورق های نازک که در ساخت حلبی استفاده میشود به کار گرفته میشود، خاصیت کاتد در حلبی ها بیشتر است. و چون آهن فعال خیلی کمی دارد در برابر اکسید شدن و زدن زدگی بسیار مقاوم است.

همانطور که میدانید زنگ زدن آنهن تنها زمانی که در معرض اکسیژن قرار داشته باشد اتفاق می افتد، اگر جایی پوشش جسمی آهنی در برابر آب و اکسیژن قرار داشته باشد باعث میشود که روی سطح آن عمل اکسیداسیون انجام شود اما استفاده از یک پوشش بر روی ورق های آهنی باعث میشود که دیگر اکسیژن و آب به سطح آهن نرسند و تشکیل زنگ زدگی ندهند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۰۲
ava lm

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی