مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

اما نژاد های گوسفنده زنده و تفاوت با یکدیگر

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۸، ۰۴:۵۲ ب.ظ

گوسفندان : این نوع دام در اصل از گروه پستانداران هستند و همچنین جزو حیوانات سم داران محسوب می شود همچنین از این نوع پستانداران می توان در گروه نشخوار کنندگان و همچنین خانواده گاوسانان یاد کرد که در دنیا به انواع نژادهای مختلف تقسیم‌ بندی می‌شوند و همچنین در کشور ایران دارای انواع نژاد مانند گوسفند افشاری ، مغانی ، کردی و … که در ادامه تمامی نوع این نژاد ها را بازگو خواهیم کرد می باشند. و از این نوع پستانداران می توان استفاده های بسیار زیادی کرد برای مثال نژاد پشمی و گوشتی در راستای تامین و تهیه گوشت و پشم مورد نیاز ، از نژاد های شیری می توان شیر مورد نیاز روزمره را برداشت کرد. همچنین این پستاندار همانند دیگر پستانداران  به صورت نر و ماده ( درتمامی نژاد ها ) می باشند که نوع نر را قوچ و نوع ماده را میش می گویند که در مناطق مختلف کشور به صورت گله ای با نام دام پروری جهت تامین نیاز های روزمره انسان ها از نظر پشم ، گوشت و شیر نگهداری می شود. لازم به ذکر است که این نوع پستانداران هم به صورت اهلی و هم به صورت وحشی در حال حیات هستند که نوحه اهلی توسط انسانها در راستای تامین نیاز روز نگهداری می شود و نوع وحشی در گوهستان ها بدون این که انسان در زندگی آنها تاثیر داشته باشند در حال زیستن هستند.

اما نژاد های گوسفنده زنده و تفاوت با یکدیگر
همانطور که در پاراگراف اول خدمت شما عرض کردیم گوسفند زنده در انواع نژاد ها می باشند که بر اساس نوع نژاد در مناطق مختلف کشور و دنیا نگهداری و پرورش داده می شوند که از نظر خصوصیت های ظاهری ،  بدنی و رفتاری با یکدیگر متفاوت هستند و همچنین از نظر کاربرد تفاوت هایی با یکدیگر دارند که یکی از این نژادها کردی در مناطق کوهستانی معمولا در غرب کشور در حال نگهداری و پرورش است که با توجه به قدرت دست و پا به راحتی در مناطق صعب العبور به زندگی خود ادامه می دهند حتی برخی از آنها قادر به زندگی در مناطق بیابانی که از نظر آب و هوایی مناسب نیست می باشند و حتی تحمل دمای 40 درجه بالای صفر و منفی 30 درجه را دارند. بنابراین یکی از بهترین نژادهای گوسفندان نژاد کردی به شمار می رود.از نژادهای دیگر می توان به نژاد مغانی ،  افشاری ، زل ، بختیاری ، بلوچی ، بهمنی ، تالشی ، دالاق ، زندی سنجابی ، سنگسری شال ، فراهانی ، عربی فشندی ، قره گل ، قشقایی ، کبوده شیراز و … اشاره کرد که در رابطه با هر یک از این نژاد ها به صورت کامل و جامع توضیحاتی داده شده که می توانید از طریق بخش وبلاگ دسترسی داشته باشید.

خرید نژادهای گوسفند در تهران

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۰۸
ava lm

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی