مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

انواع پروفیل

چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۴:۲۶ ب.ظ

پروفیل ها را می توان به چند روش طبقه بندی کرد: از نظر باز بودن و بسته شدن ، از نظر مواد ، شکل و مقطع.
پروفیل ها به دو نوع باز و بسته طبقه بندی می شوند.
پروفیل های باز شامل: پروفیل z ، کمربند ، گوشه ، گل میخ ، میلگرد ، تیرها ، پروفیل های U شکل است
پروفیل های بسته شامل: لوله ، قوطی ، پروفیل درب و پنجره ، پروفیل های PVC.

انواع مواد پروفیل

همچنین پروفیل ها از نظر جنسیت به سه دسته تقسیم می شوند:

پروفیل های گالوانیزه در بازار مشخصات فولاد گالوانیزه به دلیل خواص خوبی که دارند یکی از پرفروش ترین پروفیل ها است. پروفیل های گالوانیزه از محصولات فولادی پرمصرف در صنایع کشاورزی و گلخانه ای بوده و دارای اشکال مختلف (پروفیل گالوانیزه - پروفیل H ، نیم دایره و غیره) و ضخامت های مختلف بوده و در طول 3 تا 6 متر تولید می شود.

بزرگترین نقطه ضعف گالوانیزه ، خاصیت زنگ زدگی آن است. برای این منظور از پوشش گالوانیزه گرم استفاده می کنند و روش انجام آن غوطه وری گالوانیزه است.

پروفیل های گالوانیزه توسط کارخانه های مختلفی در ایران تولید می شود ، قیمت هر کارخانه با دیگری متفاوت است از جمله: پروفیل های گالوانیزه اصفهان ، پروفیل های گالوانیزه الماس ، پروفیل های گالوانیزه تبریز و پروفیل های گالوانیزه قزوین.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۲۶
ava lm

آموزش نقاشی ساختمان با رنگ روغن

چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۴۹ ب.ظ

نقاشی ساختمان با رنگ روغن یکی از رایج ترین و البته رایج ترین روش های نقاشی ساختمان است؛ دلیل این امر تنوع رنگ روغن ، کاربرد نسبتاً ساده رنگهای روغنی نسبت به سایر روشهای نقاشی ساختمان و البته امکان استفاده از آن در قسمتهای مختلف خانه ، از درها و دیوارها گرفته تا پنجره ها ، سقف و غیره است. .

 

این روزها که اکثر افراد دوست دارند یا یاد بگیرند که چگونه یک ساختمان را با رنگ روغن بکشند یا می خواهند استاد و متخصص در نقاشی ساختمان شوند ، بنابراین چه راهی بهتر از یک آموزش کامل و دقیق در مورد نقاشی ساختمان روغن ، می توانند از مزایای آن مطلع شوند. و مضرات و نحوه استفاده از رنگ روغنی ساختمان پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید تا با همه چیز در مورد ساخت نقاشی با رنگ روغن آشنا شوید.

 

رنگ روغن ساختمان چیست؟

 

رنگ روغن یکی از رایج ترین و اساسی ترین پوشش های دیواری و سقفی است. در ساختمان انواع مختلف رنگ روغن مانند سایر رنگ ها وجود دارد و در حقیقت نوع حلال رنگ روغن متفاوت است. البته علاوه بر رنگ روغن ، انواع دیگری از رنگها مانند نقاشی های اکریلیک ، رنگهای چند رنگ ، رنگهای پلاستیکی ، رنگهای بلکا و… نیز وجود دارد ، اما در این مقاله ما به آشنایی با نقاشی ساختمان نقاشی روغنی می پردازیم.

 

از رنگ روغن می توان برای نقاشی قسمتهای مختلف مانند دیوارها ، درها ، پنجره ها و سقف ها استفاده کرد. البته پیشنهاد ما به شما این است که از رنگ روغن برای نقاشی سقف استفاده نکنید ، زیرا انعکاس نور را از بین می برد و فضا را تاریک می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۴۹
ava lm

انواع فولادهای آلیاژی

دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۴:۱۹ ب.ظ

انواع فولاد به چهار گروه اصلی تصمسیم میشوند که شامل موارد: فولاد کربن، فولاد آلیاژی، فولاد ضد زنگ و فولاد ابزار هستند که هر یک دارای خواص مختلفی هستند.

فولاد آلیاژی به نوع خاصی از فولاد گفته میشود که از آهن و کربن ساخته شده است. درصد کربن موجود در فولاد باعث میشود که به آن فولاد آلیاژی گفته شود.

 

انواع فولاد

فولاد کربنی

خود فولادهای کربنی هم به سه دسته تقسیم بندی میشود که شامل: فولاد کم کربن، فولاد کربن متوسط و فولاد با کربن بالا هستند.

فولاد کم کربن (فولاد سبک): به فولادهای کم کربن فولاد سبک هم گفته میشود، این نوع معمولا دارای 0.04 تا 0.30 درصد کربن هستند، این دسته شامل انواع ورق آهن ساختمانی تا فولاهای کربنی هستند.

فولاد کربن متوسط: این نوع فولاد دارای کربن از 0.31 تا 0.60 است که برای عملیاتهای حرارتی و سخت مورد استفاده قرار میگیرند. به عنوان مثال فولاد گرمکار از این دسته اند.

فولادهای کربن بالا: این نوع با نام فولاد ابزار کربنی هم شناخته میشوند که به طور متوسط دارای کربن بین 0.61 تا 1.5 درصد کربن هستند. برش و جوش این فولاد سخت است و برای عملیات حرارتی به دلیل سخت و شکننده بودن کاربرد ندارند.

فولاد آلیاژی

این نوع فولاد علاوه بر کربن دارای عناصر دیگری هم هست، برخی از عناصر بکار رفته در این فولاد: انواع منگنر، سیلیکون، نیکل، تیتانیوم، کروم و مس هستند.

این نوع فولاد نسبت به عملیات های حرارتی واکنش نشان میدهد، فولاد سمانته از این نوع است.

فولاد ضد زنگ

همانطور که از نام فولاد ضد زنگ مشخص است این نوع فولاد دارای درصد خوردگی خیلی پایینی است و در مقایسه با فولادهای دیگر حدود 200 برابر در برابر خوردگی مقاوم تر هستند.

فولاد ضد زنگ خود به 5 دسته تقسیم بندی میشود که انواع فولادهای : آستنیتی،فریتی، مارنزیتی،داپلکس هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۱۹
ava lm

تعمیر تلویزیون ال جی مدل lb

يكشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۳۳ ب.ظ

شایع ترین ایراد تلویزیون ال جی، ایراد بک لایت است که در بین مدل های مختلف سری LB مشهوراست. ایراد بک لایت به صورت های زیر دیده می شود.

قطع شدن تصویر تلویزیون در حالی که صدا دارد

نور بک لایت در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی باعث دیده شدن تصویر تلویزیون می شود. سوختن تعدادی از لامپ های بک لایت باعث می شود که مدار بک لایت تلویزیون ال جی از کار بیافتد و نتیجه این می شود که تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد. چنان چه تعداد لامپ های سوخته زیاد نباشد و سلامت لامپ های سالم در حد قابل قبولی باشد می توان بک لایت را تعمیر کرد در غیر این صورت تعویض کامل بک لایت راه حل تعمیر تلویزیون ال جی شما خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۳۳
ava lm

 

اینکه یک ساختمان را باید هر چند سال یکبار نقاشی کرد به عواملی زیادی از طریقه استفاده , آب و هوای و شرایط جغرافیایی , کیفیت رنگ مورد استفاده و البته نقاش و استادکاری که اقدام به اجرا کرده اند بستگی دارد و لی بطور متوسط از ۳ تا ۱۰ سال طول عمر یک نقاشی ساختمان برآورد میشود و تقریبا میتوان برای اغلب ساختمانها گفت که هر ساختمان حدودا هر ۷ سال یکبار نیازمند تجدید رنگ و نقاشی مجدد است.

از چه رنگ هایی برای نقاشی ساختمان های خودمان استفاده کنیم؟

در سالهای قبل چند نوع رنگ مشخص در بازار بود که هر نوع را میتوانستین از برندهای نسبتا محدودی انتخاب کنید . ولی امروز با ورود تکنولوژی های نوین تولید و ترکیب رنگ ها عملا خیلی از اجرا کنندگان نقاشی ساختمان در تهران منطقه 1 هم گاها از سرعت تکنولوژی عقب می افتند و خیلی از رنگ ها را نمیشناسند یا با نحوه ترکیب و استفاده از آنها آشنا نیستند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۳۱
ava lm

ورق سیاه چیست

يكشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۳۹ ب.ظ

ورق سیاه نوعی فلز مسطح از آهن است که کاملا صیقل خورده می‌باشد. ورق به صورت کلی به دو شکل رول و برش خورده تولید می‌شود.یکی از مهم ترین دسته آهن آلات ورق می‌باشد. باید این را هم بدانیم که ورق سیاه همان نورد گرم است.برای اطلاع از قیمت ورق سیاه و قیمت ورق روغنی و قیمت ورق آلیاژی به وبسایت تجارت فلز مراجعه کنید.نورد گرم به دو بخش معمولی و صنعتی تقسیم می‌شود، که هر کدام از این ورق ها استاندارد های متفاوتی دارد.چگونگی تولید ورق سیاهدر نورد گرم، تختال‌ها پس از گرم شدن در دمای نزدیک ذوب، پوسته زدایی میشود و در ضخامت های ۱٫۲ تا ۱۶ میلیمتر میرسد و به صورت کلاف تولید و وارد بازار میشود.استفاده از دو فناوری برای تولید ورق سیاهنورد سرد: به عملیاتی که در نورد سرد صورت میگیرد، به محصول نهایی ان ورق روغنی میگویند.نورد گرم: به عملیاتی در نورد گرم صورت میگیرد، محصول نهایی ان ورق-سیاه نام دارد.نورد گرم به دو روش وارد بازار میشودورق هایی که با ضخامت ۱٫۵ کمتر باشد به صورت رول عرضه میشود،به دلیل ضخامت کم فرم گیری راحتی دارد.ولی ورق هایی که از ضخامت ۱٫۵ بیشتر باشد به دلیل فرم گیری سخت آن را به صورت شیت یا همان به تکه های مستطیل به اندازه های دلخواه برش میزنند.ویژگی های ورق سیاه


  • انعطاف پذیری

  • کاهش هزینه

  • پوشش دهی سطح

  • اسان تر شدن نظارت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۴:۳۹
ava lm

گالوانیزه گرم

يكشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۱۰ ب.ظ

گالوانیزه گرم یک فرآیند توسعه برای جلوگیری از زنگ زدن فولاد و آهن است. این روش به نسبت سایر روش های پوشش دارای مزایایی می باشد .که در ادامه این نوشته سایت گالوانیزه گرم آذر تیمور به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

مزایای گالوانیزه گرم

1 – عمر طولانی

یکی از مزیت های گالوانیزه گرم ماندگاری آن برای بیش از 50 سال است البته این مورد به محیطی که در آن استفاده می شود نیز وابسته می باشد واما در نهایت نیز تعمیر و بازساز یآن به فرآیند پیچیده نیاز نداشته و آسان می باشد .

2 – هزینه ابتدایی رقابتی

استفاده از گالوانیزه گرم به نسبت سایر روش های پوشش از هزینه ی کمتری برخوردار بوده و مقرون به صرفه می باشد .علت آن نیز سادگی آن می باشد .زیرا برای مثال روشی مثل نقاشی بسیار کار فشرده تری در مقایسه با روش گالوانیزه گرم می باشد و به مکانیزم پیچیده تری نیاز دارد.

3 – پایین ترین هزینه مادام العمر

هزینه اولیه کم و عمر طولانی گالوانیزه مناسب ترین و اقتصادی روش حفاظت از فولاد برای مدت طولانی می باشد . همچنین گالوانیزه گرم از هیچ هزینه تعمیر و نگهداری و یا هزینه بسیار کمی برخوردار است . همچنین این روش همیشه در دسترس بوده و دارای مشکلاتی مانند محدودیت های امنیتی نمی باشد.

4 – قابلیت اطمینان

روند گالوانیزه گرم ساده بوده و به راحتی قابل کنترل می باشد . ضخامت پوشش روی منظم ، قابل پیش بینی و به راحتی قابل کنترل است. گالوانیزه گرم یکی از چند پوشش است که به طور کامل توسط استاندارد بریتانیا (BS EN ISO 1461) تعریف شده است. برای پوشش لوله گالوانیزه و لوله گلخانه و لوله قزوین استفاده میشود.

5 – سرعت

پوشش کامل با روش گالوانیزه گرم به زمان حدودا یک ساعت نیاز دارد که نشان دهنده سرعت این روش می باشد .برای مثال پوشش با استفاده از رنگ به یک هفته زمان نیاز دارد.

6 – پوشش مستحکم

گالوانیزه گرم روش منحصر بفرد می باشد .با این روش فولاد با روی پیوند می خورد هیچ فرآیند پوشش دیگر دارای این ویژگی نمی باشد. نتیجه پوشش به وسیله گالوانیزه گرم فولادی با مقاومت بالا در برابر آسیب های مکانیکی در طول حمل و نقل ، نگهداری ، ساخت و ساز می باشد که این ویژگی موجب می شود بتوان این قطعات را به سراسر جهان ارسال کرد .

7 – پوشش کامل

با فرو بردن فولاد در روی مذاب ، تمام قسمت های سطح فولاد پوشش داده می شود داخل، خارج، گوشه ها و شکاف های باریک که در روش های دیگر سخت یاغیر ممکن خواهد بود در روش گالوانیزه گرم به راحتی پوشیده می شوند.

8- حفاظت به سه روش

پوششهای گالوانیزه به سه روش از فولاد محافظت می کنند:

محافظت در برابر شرایط آب و هوایی نامناسب که موجب می شود این فرسودگی با سرعت بسیار آهسته تری انجام شود و از فولاد برای مدت طولانی محافظت می کند .

در این روش از هر ناحیه کوچک از فولاد در برابر حفاری، برش و یا آسیب تصادفی حفاظت می کند .

اگر ناحیه آسیب دیده بزرگتر باشد نیز این روش از زنگ زدگی فولاد جلوگیری می کند و به طور کامل از فولاد و آهن محافظت می کند .

9 – سهولت بررسی

فولاد گالوانیزه بعد از پایان مراحل گالوانیزه گرم به راحتی قابل بررسی می باشد ضخامت آن را براساس BS EN ISO 1461 سنجیده و با پروب های الکترونیکی اندازه گیری می شود .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۴:۱۰
ava lm

قیمت نمای ساختمان

يكشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۴۴ ب.ظ

قیمت هر محصول و یا خدمت یکی از مهمترین مواردی هست که مورد توجه همگان قرار می گیرد. البته هیچ وقت نمی توانیم بگوییم کالا یا خدماتی گران یا ارزان است مگر با چیزی دیگری مقایسه کنیم.در اینجا با توجه به اهمیت موضوع قیمت نمای ساختمان ، قیمت چند نوع نمای ساختمان را با هم مقایسه می کنیم و لازم است بدانیم که نمای ساختمان ترکیبی از کالا و خدمات است یعنی برای اجرای نمای ساختمان باید متریال ها و محصولاتی خریداری شود و اجرت هایی برای اجرا پرداخت شود تا کار نمای ساختمان انجام شود به همین دلیل نمی توان قیمت ثابت و پایه برای نمای ساختمان ارائه کرد.چون تنوع محصولات نمای ساختمان با توجه به کیفیت ها، مقدار و زمان و نوع خرید بسیار متفاوت است و از سویی اجرت نصب با توجه به حجم پروژه ، طرح پروژه مکان و زمان اجرا و از همه مهمتر کیفیت اجرای پروژه بسیار متفاوت بوده و به همین دلیل قیمت نقاشی ساختمان های حدودی جهت مقایسه شما ارائه می گردد.سنگ ایناب از ترکیب مجدد سنگدانه های طبیعی با مواد پلیمری و پیگمنتها تحت تکنولوژی خاص تولید می گردد. سنگ ایناب از مقاومت بسیار بالایی برخودار است و در برابر یخبندان و سرماهای شدید کاملا مقاوم شده است.همچنین رنگ این سنگ ها کاملا عمقی بوده و در اثر سایش یا نور آفتاب از بین نخواهد رفت و مزیت برتری که دارد نصب ان بسیار سریع و ارزانتر از سنگ های طبیعی بوده به همین دلیل قیمت تمام شده آن در نمای ساختمان کاهش پیدا می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۳:۴۴
ava lm

کاربردهای ورق گالوانیزه

سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۵:۴۲ ب.ظ

 

لوله گالوانیزه به نوعی ورق آهنی گفته میشود که با استفاده از فلز روی پوشانده شده است، ورق هایی که با استفاده از روی پوشانده میشوند، در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت میشوند، حتی اگر این ورق دچار شکستگی هم شود باز هم از زنگ زدن محفوظ می ماند.

پوشش روی یکی از انواع پوشش هایی است که مورد استفاده قرار میگیرد، یکی دیگر از این پوشش ها، که روی آهن استفاده میشود، پوشش قلع است که روی ورق های نازک که در ساخت حلبی استفاده میشود به کار گرفته میشود، خاصیت کاتد در حلبی ها بیشتر است. و چون آهن فعال خیلی کمی دارد در برابر اکسید شدن و زدن زدگی بسیار مقاوم است.

همانطور که میدانید زنگ زدن آنهن تنها زمانی که در معرض اکسیژن قرار داشته باشد اتفاق می افتد، اگر جایی پوشش جسمی آهنی در برابر آب و اکسیژن قرار داشته باشد باعث میشود که روی سطح آن عمل اکسیداسیون انجام شود اما استفاده از یک پوشش بر روی ورق های آهنی باعث میشود که دیگر اکسیژن و آب به سطح آهن نرسند و تشکیل زنگ زدگی ندهند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۷:۴۲
ava lm