مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

انواع ورق های فلزی

يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۵۳ ب.ظ

ورق گالوانیزه

فولاد گالوانیزه به عنوان یک ورق فولاد کربن با پوشش روی در هر دو طرف تعریف می شود. برای تولید فولاد گالوانیزه دو فرآیند اصلی وجود دارد: گرمایش دائمی و گالوانیزه الکترو. فرآیند گرمایش ورق با عبور ورق فلز از داخل مذاب است ، در حالی که فرآیند الکترو گالوانیزه شامل استفاده از روی به صورت الکترولیتی است. در آخر ، یک لایه روی روی ورق پوشانده می شود.

 

جالب است بدانید که این لایه روی علاوه بر سازگار بودن با محیط زیست ، از ورق فلز در برابر خوردگی و اکسیداسیون نیز محافظت می کند.

این گالوانیزه برای مواقعی که فلز با آب و اکسیژن در تماس است مناسب است. از ورق گالوانیزه در سقف های زیر شیروانی ، گلخانه ها و هر جا که امکان پوسیدگی و خوردگی سطح وجود دارد استفاده می شود. هرچه روی بیشتر در آن استفاده شود ، مقاومت ورق بیشتر است.

و بیشتر در مکانهای مرطوب استفاده می شود زیرا حتی اگر پوشش شکسته باشد از زنگ زدگی محافظت می شود.

 

ورق آهن رنگی

ورق های گالوانیزه را معمولاً با پاشش رنگ با دستگاه مخصوص رنگ می کنند. به طور کلی ، ورق های رنگی از تنوع زیادی در رنگ ها و شکل ها برخوردارند و برای کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربردهای ورق رنگی: صنایع ساختمانی: سقف و بدنه انبارها و کارگاه ها ، سقف و غیره حمل و نقل: ساخت ظروف ، سردخانه ها و کاروان های ثابت و متحرک و….

 

ورق شستشوی اسیدی

این نوع ورق ها با اسید کلریدریک آغشته می شوند تا چربی را از ورق به ضخامت مورد نظر بردارند. این ورق از ورقهای سیاه (ورق گرم) تولید می شود. ورق اسیدی شسته شده از ورق گرم تولید می شود که در طی یک فرآیند زغال سنگ و ناخالصی های موجود در سطح توسط اسید گرفته شده و براق و روغنی می شوند. از ورق های اسید شویی در ساخت و ساز ، تولید مخزن گاز ، ساخت خودرو و غیره استفاده می شود.

 

ورق های روغنی

ورق های روغنی که از نورد سرد تولید می شوند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند ، این ورق به دلیل براق بودن به ورق روغن معروف است. بیشتر در مواردی استفاده می شود که کیفیت ظاهری محصول از اهمیت زیادی برخوردار است. برای دریافت و مشاهده قیمت ورق روغنی با کارشناسان تجارت فلز تماس بگیرید.

 

انواع ورق روغنی: ورقهای روغنی معمولی (مانند ورقهای روغن st12) - ورقهای روغن نیمه کشیده (مانند ورقهای روغن st13) - ورقهای روغن فوق کشیده (مانند ورقهای روغن st14)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۹ ، ۱۶:۵۳
ava lm

دستگاه دیاگ چیست

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۵:۲۸ ب.ظ

 

وقتی در خیابانی قدم میزنید اگر سرتان را بچرخانید و به مکانیکی های دور و اطراف خود نگاهی بیاندازید دیاگ زدن لقلقه زبان تک تک آنهاست.در آن لحظه که چنین نوشتاری را مشاهده میکنید شاید به این فکر بیفتید که اصلا دیاگ یعنی چی ؟ به چه دلیلی باید دیاگ زد؟ و یا اینکه کلا دیاگ چه دردی را اصلا دوا میکند. در این مقاله قصد داریم تمام این سوالات را تا جای ممکن پاسخ دهیم با ما همراه باشید.

 

دیاگ، اصلا برای چه؟

 

در اوایل دهه 80 بود که صنعت خودروسازی به فکر این افتاد که باید برای خودروهایی که تولید میشوند راهی قرار دهد تا مکانیک ها بتوانند بدون اینکه دل و روده خودرو را کف زمین پهن کنند از ایرادات آن آگاه شوند و فقط قطعاتی را که نیاز به تعمیر دارد را جدا و تعمیر کنند. برای تحقق این امر کامپیوتر های هوشمندی وارد خودروها شدند که روی خودرو نصب میشدند و از آن طرف نیز روی نقاط حیاتی خودرو مانند گیربکس، ترمزها، خنک کننده ها، قطعات برقی، قطعات حیاتی موتور و امکانات رفاهی و آپشن ها، سنسورها و کنترل کننده هایی نصب میشد که در صورتی که به هر عنوانی دچار خطا و عیب شدند، کد خطایی مربوط به آن نقطه را روی حافظه ای در داخل کامپیوتر خودرو وارد کنند.دیگر دلایلی که چنین کامپیوتری هایی بوجود آمدند، وجود امکانات رفاهی که روز به روز در خودروها بیشتر و بیشتر ظهور پیدا میکنند از دیگر دلایل مهم، بررسی وضعیت آلایندگی یک خودرو است که ورود این نوع کامپیوتر ها رو توجیه میکند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۹ ، ۱۷:۲۸
ava lm

15 دلیل برای طراحی سایت

سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۰۵:۰۴ ب.ظ

 

 

  1. تبلیغات در سایت و اینترنت با هزینه کمتری نسبت به روشهایی مانند تبلیغات تلویزیونی قابل انجام است.
  2. در فضای وب طیف گسترده ای و روش های مختلفی برای تبلیغ و دیده شدن وجود دارد.
  3. این سایت مانند یک بوم بزرگ است که می تواند اطلاعات کاملی را درباره محصول و خدمات منتقل کند.
  4. پاسخ دادن به سؤال تعداد زیادی از مشتریان به طور هم زمان و یکباره از طریق سایت و درج مطالب مرتبط در آن
  5. وب سایت به گونه ای طراحی شده است که بهتر از هر راه دیگری (به عنوان مثال آموزش تلفنی) با مشتریان ارتباط برقرار می کند و آموزش لازم را برای استفاده از محصولات به آنها می دهد.
  1. چندین سال است که هیچ کس به دنبال شماره برای تماس با هرجای کتاب تلفن نیست. در عوض ، آنها به دنبال راه هایی برای تماس با آن در اینترنت و از طریق سایت ها هستند. بنابراین داشتن یک وب سایت برای یک تجارت ضروری است.
  2. توجه داشته باشید که اگر زمانی شکم بزرگ اعتبار یک تاجر بود ، امروز با پیشرفت فناوری طراحی سایت ، به یک تاجر و کسب و کار اعتبار می بخشد.
  3. شاید برای همه امکان خرید و فعالیت در مرکز شهر وجود نداشته باشد ، اما در مورد وب سایت ، همه این حق را دارند که با تلاش و پیگیری ، در بهترین مکان در اینترنت قرار بگیرند.
  4. در ادامه پشتیبانی 24 ساعته 7 روز در هفته برای کلیه مشاغل امکان پذیر نیست مگر اینکه این پشتیبانی به یک واحد هوشمند و سریع مانند وب سایت اختصاص یابد.
  5. یکی از بزرگترین مزایای یک وب سایت ، سادگی انتشار مطالب و خدمات آن در بین مردم و البته توسط خود مردم است.
  6. مهم نیست که چقدر یک تجارت موفق و مرتب و مشتری پسند باشد ، طراحی وب سایت ایجاد گروه جدیدی از مشتریان را ممکن می سازد.
  7. بازاریابی ایمیل یکی از موثرترین روشهای بازاریابی در جهان است. به این ترتیب ، حتی اگر افراد از سایت شما بازدید نکنند ، می توانند از طریق ایمیلهایی که دریافت می کنند از جدیدترین اخبار مربوط به کار شما مطلع شوند.
  8. در ادامه توضیحات بالا ، یکی دیگر از مزیت های طراحی سایت ، امکان ایجاد باشگاه مشتری است. پس از ایجاد باشگاه مشتری می توان انواع دیگری از خدمات را در اختیار مخاطبان قرار داد. مانند ارسال خبرنامه هفتگی ، ارائه تخفیف ویژه و…
  9. از طریق سایت می توان اطلاعاتی از قبیل اطلاعات تماس افرادی را که مشتری واقعی یک تجارت هستند ، بدست آورد و برای تبدیل آنها به مشتریان بالقوه برنامه ریزی کرد.
  10. از گذشته تا به امروز ، رقابت بین شرکتهای مختلف در یک زمینه کار وجود داشته است. دارندگان مشاغل مختلف همیشه به دنبال راه هایی برای پیروزی در این رقابت بودند. در عصر دیجیتال امروز ، این یک راه حل طراحی وب سایت حرفه ای برای تجارت است.
  11. وب سایت به شما امکان می دهد علاوه بر راه های موجود برای ارائه خدمات به مشتری بصورت آنلاین ، به صورت آنلاین کار و درآمد کسب کنید.
  12. در بخش وبلاگ یک وب سایت ، می توانید مطالب دیگری را از کسب و کار خود منتشر کنید که علاوه بر ایجاد مشتری از طریق آن محتوا ، به مشتریان امکان ارسال نظرات و دیدگاه ها را نیز می دهد.
  13. طراحی وب سایت و ایجاد کارها خیلی سریعتر می شود. به عنوان مثال ، حذف تماس های تلفنی یک به یک از مشتریان و ثبت سفارش اسناد ثبت سفارش ، تحویل کار به مشتری نهایی را تسریع می کند.
  14. طراحی و چاپ بروشورها و کاتالوگ ها در حالی که انسان مدرن دیگر علاقه ای به مطالعه کاغذ و منابع چاپی ندارد ، چاره ای جز مصرف کاغذ ندارد.
  15. یک وب سایت اگر به صورت اصولی و تخصصی طراحی و ایجاد شود ، برای صاحبان وب سایت بستر بالقوه ای برای تجزیه و تحلیل عملکرد و شناخت رفتار مشتری فراهم می کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۹ ، ۱۷:۰۴
ava lm

 از جهت فرآیند ساخت،  لوله‌های فولادی به دو دسته لوله درز دار و لوله مانیسمان (لوله بدون درز) تقسیم بندی می‌شوند. لوله‌های درزدار از طریق جوشکاری لبه‌های ورق فلزی ساخته می‌شود. از این رو به لوله درزدار معروف هستند. از آنجایی که روی این لوله‌ها خط جوش وجود دارد، در صنایع کم خطر مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوله مانیسمان یا همان لوله بدون درز، خط جوشی روی بدنه خود ندارد در نتیجه گران‌تر از لوله درزدار بوده و در صنایع پرخطر مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله مانیسمان از طریق فرآیند نورد و سوراخکاری یک استوانه توپر تشکیل می‌شود.

به طورکلی، لوله‌ها را می‌توان از نظر جنس‌شان به دسته‌های مختلف دسته بندی نمود. در آبرسانی ‌و جمع آوری فاضلاب عمدتاً از لوله‌های آهنی و پلاستیکی استفاده می‌شود. لوله‌های آزبست سیمان و لوله‌های بتنی نیز در جمع آوری فاضلاب کاربرد دارند. در این مقاله سعی بر آن است که به بررسی انواع لوله‌های مورد استفاده در ساختمان‌ها از جمله لوله پلاستیکی، لوله استیل، لوله فولادی و لوله گالوانیزه بپردازیم.

لوله چدنی:

این لوله‌ها عموما از چدن ریخته گری ساخته شده‌اند که در ابعاد و قطرهای مختلفی عرضه می‌شوند و در لوله کشی فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها، خواص خوردگی ضعیفی از خود نشان می‌دهند. معمولا برای جلوگیری از زنگ زدگی این لوله‌ها، از لوله‌های آهنی گالوانیزه و یا لوله‌های فولادی گالوانیزه استفاده می‌شود که در آن‌ها پوشش عنصر فلزی روی مانع از خوردگی این لوله‌ها می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۹ ، ۱۶:۲۸
ava lm