مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

 از جهت فرآیند ساخت،  لوله‌های فولادی به دو دسته لوله درز دار و لوله مانیسمان (لوله بدون درز) تقسیم بندی می‌شوند. لوله‌های درزدار از طریق جوشکاری لبه‌های ورق فلزی ساخته می‌شود. از این رو به لوله درزدار معروف هستند. از آنجایی که روی این لوله‌ها خط جوش وجود دارد، در صنایع کم خطر مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوله مانیسمان یا همان لوله بدون درز، خط جوشی روی بدنه خود ندارد در نتیجه گران‌تر از لوله درزدار بوده و در صنایع پرخطر مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله مانیسمان از طریق فرآیند نورد و سوراخکاری یک استوانه توپر تشکیل می‌شود.

به طورکلی، لوله‌ها را می‌توان از نظر جنس‌شان به دسته‌های مختلف دسته بندی نمود. در آبرسانی ‌و جمع آوری فاضلاب عمدتاً از لوله‌های آهنی و پلاستیکی استفاده می‌شود. لوله‌های آزبست سیمان و لوله‌های بتنی نیز در جمع آوری فاضلاب کاربرد دارند. در این مقاله سعی بر آن است که به بررسی انواع لوله‌های مورد استفاده در ساختمان‌ها از جمله لوله پلاستیکی، لوله استیل، لوله فولادی و لوله گالوانیزه بپردازیم.

لوله چدنی:

این لوله‌ها عموما از چدن ریخته گری ساخته شده‌اند که در ابعاد و قطرهای مختلفی عرضه می‌شوند و در لوله کشی فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها، خواص خوردگی ضعیفی از خود نشان می‌دهند. معمولا برای جلوگیری از زنگ زدگی این لوله‌ها، از لوله‌های آهنی گالوانیزه و یا لوله‌های فولادی گالوانیزه استفاده می‌شود که در آن‌ها پوشش عنصر فلزی روی مانع از خوردگی این لوله‌ها می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۲۰
ava lm

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی