مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

رده بندی لوله‌های فولادی

دوشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۹، ۰۴:۳۵ ب.ظ

انواع مختلفی از لوله‌ فولادی با توجه به مشخصات و خواسته‌های مشتری، در دسترس هستند. لوله‌ها کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف و ساختمان‌سازی دارند که با استانداردهای مختلفی معرفی می‌شوند. بطورکلی، برای انتخاب آنها معمولا از سه استاندارد ANSI، DIN و BN  استفاده می‌شود.

رده لوله اصطلاحی رایج در بازار برای بیان ضخامت و به دنبال آن وزن لوله می‌باشد. این پارامتر در واقع همان مقدار اسکجول یا گاهی اوقات معادل شاخص استاندارد ضخامت ( شاخص وزنی ) می‌باشد. اسکجول معیاری است که برای تعیین ضخامت جداره لوله‌ها بیشتر از شاخص وزنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معیار رده لوله در واقع در سال 1939 توسط موسسه استاندارد آمریکا (American National Standards Institute _ ANSI )، برای لوله‌ها از سایزهای اصلاح شده لوله‌های آهنی به وسیله کاهش اندکی در ضخامت جداره آن‌ها ( با ثابت نگهداشتن قطر خارجی) استفاده شد، به طوری که وزن واحد طول با وزن آهنی ( که دیگر تولید نمی‌شوند ) یکسان در نظر گرفته شد.

لوله مانیسمان لوله گالوانیزه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۰۲
ava lm

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی