مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

مجله اینترنتی

وکیل مالیاتی کیست؟

يكشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۱۰ ب.ظ

 


وکیل مالیاتی کسی است که بر تمام قوانین مالیاتی با همه تبصره‌ها و بخشنامه‌های مالیاتی تسلط کامل داشته باشد و با مهارت بالا بر فنون مذاکره و مطلع بودن از قوانین جدید بتواند از هر نوع پرونده‌ی مالیاتی دفاع کند و آن را حل و فصل نماید. مثلا خیلی از افراد در زمینه ارث تصور می‌کنند که اگر مالیات پرداخت کنند دیگر چیزی برای آنان نخواهد ماند اما وکیل مالیاتی به شما کمک می‌کند که نسبت به قوانینی که در این زمینه وجود دارد آگاهی بیابید تا بتوانید مالیات خود را پرداخت کنید، زیرا عدم پرداخت آن باعث جریمه شدن شما می‌شود که موجب از دست دادن بخشی از مورثی خود می‌شود.

حداقل تحصیلات وکیل مالیاتی داشتن لیسانس در رشته اقتصاد و مالی و حقوق است؛ او با گذراندن دوره کارآموزی و حضور هر روزه در اداره دارایی و هیات‌های مختلف به اندازه‌ای بر پرونده‌های مالیاتی تسلط پیدا می‌کند اینکه بتواند میسر قانونی آن‌ها را کوتاه کند. وکیل متخصص در امور مالیاتی به قدری حضور فعال در مراکز مختلف مالیاتی دارد که هر ماه رزومه خود را با سوابق اجرایی جدیدتری که به آن اضافه می‌کند بروزرسانی کرده و همچنین نه تنها در زمینه مالیات بلکه در حیطه قوانین بیمه تامین اجتماعی تسلط کامل دارد.

با توضیحاتی که گفته شده شاید تصور کنید مانند وکیل حقوقی و وکالت امور مالیاتی عمل می‌کند اما بهتر است بدانید کار وکیل مالیاتی بسی دشوارتر از وکیل حقوقی است. بهترین وکیل مالیاتی باید تحصیلکرده و کارآزموده در مباحث مالیاتی و حقوقی باشد. به گونه‌ای که بر تمام قوانین مالیای مسلط بوده و به بهترین نحو پرونده‌های مالیاتی را حل و فصل کند. بهترین وکیل مالیاتی باید به شما کمک کند که تا جریمه مالیاتی نشوید یا اینکه جریمه مالیاتی شما را کاهش دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۱۵
ava lm

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی